Ešte pred niekoľkými rokmi sa väčšina blogovania odohrávala na web stránkach klasických printových denníkov alebo na špecializovaných stránkach. Obe riešenia obmedzujú používateľov na uverejňovanie príspevkov bez praktickej možnosti zarábať alebo si umiestniť na blog reklamu podľa vlastného priania. Výhodou týchto riešení sú však nulové náklady a viac návštevníkov, ktorých môžu blogerové príspevky zaujať.

Na Slovensku denník SME spojil klasické a online spravodajstvo s blogmi od konca roku 2004 a poskytol tak možnosť svojim čitateľom dostať svoje názory do online aj tlačenej podoby. Klasickú weblogovú službu však prvý založil Blog.sk na začiatku roku 2004.

Vďaka technologickému pokroku a redakčným systémom ako WordPress je dnes založenie blogu na vlastnej doméne ľahšie ako kedykoľvek predtým. Na rozdiel od web stránok printových denníkov a špecializovaných platforiem (ako napríklad Tumblr) má bloger oveľa väčšiu kontrolu nad svojim webom, no väčšinou musí platiť poplatky za doménu a webhosting.

V roku 2015 sa na Slovensku uskutočnila prvá súťaž určená pre slovenských blogerov a blogerky pod názvom Bloger roka.[5]