Roman Plencner: Rozhovor o Google Ads

Tento rozhovor s Romanom Plencnerom – špecialistom Google Ads na voľnej nohe – prebehol 14. 10. 2025. Príjemné čítanie vám praje G.

Začneme zostra. Prečo by som si mal na Google Ads najať práve vás, a nie marketingovú agentúru?

Roman Plencner:

Podnikám v marketingu od roku 2008. Od roku 2014 sa špecializujem na Google Ads. Dostal som do zisku stovky kampaní firiem a živnostníkov. U mňa máte záruku, že na vašich kampaniach nebudú pracovať agentúrni juniori. Postarám sa o vaše kampane ako o vlastné.

Ako to prebieha, keď sa vám ozve nový klient?

Roman Plencner:

Možnosti spolupráce preberieme e-mailom alebo telefonicky. Preskúmam jeho Google Ads – kampane, reklamné skupiny a reklamy, nastavenia a dáta. Navrhnem klientovi, čo pre neho v danej situácii môžem spraviť, a pošlem mu nezáväznú cenovú ponuku. Po schválení zo strany klienta fakturujem a do 24 hodín začínam s prácami. Pracujem rýchlo a tvrdo, pretože chcem, aby klient už v najbližších dňoch videl výsledky v podobe zlepšenia predaja.

Skutočne to ide tak rýchlo, zlepšiť predaj cez Google Ads?

Roman Plencner:

Záleží na okolnostiach – na odvetví, na možnostiach cielenia reklamy, ale aj na konkurenčnosti. Ale áno, obvykle to ide rýchlo a dobre, ak ide o produkty a služby, ktoré ľudia aktívne hľadajú v Google. Ak má klient na svojom webe dobrú ponuku, potrebuje už len dobrú kampaň.

Môžete uviesť nejaký príklad rýchleho úspechu reklamy Google Ads?

Roman Plencner:

Pred pár rokmi ma kontaktovali dvaja remeselníci z Bratislavského kraja, že potrebujú objednávky – a to čo najrýchlejšie. Keďže nemali dobrý web, na druhý deň som im spravil jednoduché cieľové stránky vo WordPress a nastavil Analytics. Na tretí deň som im vytvoril a spustil kampaň Google Ads. Popoludní už mali prvé objednávky.

Takto to prebieha obvykle?

Roman Plencner:

Obvykle to prebieha podobne. Kampane vytvorím a nastavím podľa služieb a produktov z webu klienta. Prípadne podľa pokynov klienta niektoré služby a produkty uprednostním. Väčšinou začínam od najvyhľadávanejších produktových kategórií a postupujem až na úroveň produktov tak, aby sme čo najrýchlejšie získali objednávky. Niekedy stačí jedna kampaň a pár reklamných skupín, inokedy potrebujeme viac kampaní a stovky reklamných skupín. Najnáročnejšia kampaň akú som kedy viedol – pre veľkú bratislavskú firmu – mala viac kampaní a dohromady 1600 reklamných skupín.

Vždy sa vám podarí dostať klientove kampane do zisku?

Roman Plencner:

Takmer vždy je možné dostať Google Ads do zisku. Až na niektoré extrémne konkurenčné služby a produkty. Zažil som výkonnostné kampane, kde sme s konkurenciou denne bojovali o každé kliknutie na reklamu a každého zákazníka. Mnoho záleží aj na webe klienta.

Máte niekedy vopred pochybnosti o úspechu kampaní klienta, ešte pred začiatkom spolupráce?

Roman Plencner:

Občas sa to stáva. V takom prípade na to klienta vopred upozorním a vysvetlím mu, prečo do toho nejdem.

Doteraz sme hovorili len o úspechoch. Aký bol váš najväčší neúspech v Google Ads?

Roman Plencner:

Pred desiatimi rokmi sa na mňa obrátila jedna firma – dnes už dávno neexistuje, len preto o tom môžem takto hovoriť. Vyvinuli istú doplnkovú službu k fakturačným systémom a chceli na túto službu získať zákazníkov cez Google Ads. Mali na mieru naprogramovaný web, na ktorom tá služba bežala. Upozornil som ich, že zvolili úplne nevhodnú doménu webu, zavádzajúcu a negatívnu. A že z obsahu webu mi nie je jasné, aké sú benefity ich služby. Požiadal som ich – predstavte si, že som váš potenciálny zákazník a vysvetlite mi, prečo by som si mal objednať vašu službu?

Čo vám odpovedali?

Roman Plencner:

Poslali mi technický prehľad funkcií ich služby. Upozornil som ich, že niektoré z tých funkcií obsahuje každý fakturačný program. A že tie funkcie, ktoré uvádzajú navyše, by som napríklad ja – ako používateľ fakturačného programu – nikdy nevyužil. A potom som spravil chybu.

Akú chybu?

Roman Plencner:

Nechal som sa presvedčiť na kampane. Vysvetlili mi, že ich to stálo príliš mnoho a že po roku vývoja musia začať zarábať. Upozornil som ich, že ten web je obsahovo a konverzne absolútne nepripravený na Google Ads. Navrhol som im odklad, aby si najprv ujasnili, čo vlastne predávajú. A odporučil som im dobrého copywritera, ktorí im to napíše na web. Odmietli a objednali si kampane.

Ako to dopadlo?

Roman Plencner:

Najprv im Google Ads zablokoval remarketing – kvôli doméne. Nepomohlo ani odvolanie. Zákaznícka podpora Google Ads mi vysvetlila, že túto doménu Google do remarketingu nikdy nepovolí. Klient trval na tom, že doménu nezmení. Spustil som im reklamu vo vyhľadávaní Google. V tej dobe som už mal za sebou desiatky úspešných kampaní a vyskúšal som všetky možnosti, ako to dostať do zisku. Pracoval som denne do polnoci, testoval som reklamy a cielenie. Všetko zlyhalo na klientovom webe, ktorý nedokázal službu a jej benefity vysvetliť a predať. Bolo to ťažké ponaučenie pre obe strany.

Nevedel som, že z Google Ads môžu nejakej firme nepovoliť remarketing?

Roman Plencner:

Google Ads nepovoľuje personalizovanú reklamu v tzv. citlivých kategóriách. V tomto prípade bola príčinou nevhodne zvolená doména obsahujúca výraz, spadajúci pod citlivý obsah podľa kategorizácie Google Ads.

Skúsme to teraz z inej strany – aký bol váš najväčší klient?

Roman Plencner:

Podnik s obratom cez dvanásť miliónov Eur ročne. Najali si marketingovú agentúru, ktorá si externe najala mňa, pretože nemali dosť skúseností s Google Ads.

Ako to dopadlo?

Roman Plencner:

Veľmi ziskovo. Viac neprezradím 🙂

Máte aj dnes klientov s miliónovým obratom?

Roman Plencner:

Áno.

A váš najmenší klient?

Roman Plencner:

Bežne robím kampane Google Ads aj menším firmám a živnostníkom. Niektorí z nich majú reklamný rozpočet Google Ads len 5 alebo 10 Eur denne.

Je možné dostať do zisku kampaň s tak malým rozpočtom?

Roman Plencner:

Samozrejme. Chce to dobré reklamy, presné cielenie, dobrý web. Rád pracujem pre menšie firmy, ktoré chcú rásť. Niektorí moji klienti so mnou spolupracujú od momentu, kedy sa stali živnostníkmi – ale dnes už majú firmu a zamestnancov. Momentálne spravujem klientom kampane s rozpočtami od 10 do 600 Eur denne.

Je rozdiel spravovať tak malé a tak veľké kampane?

Roman Plencner:

Kampane s vyšším denným rozpočtom získajú viac dát na optimalizáciu. Viac zobrazení, viac kliknutí, viac objednávok. Preto keď je kampaň zisková, vždy navrhnem klientovi zvýšenie denného rozpočtu.

Klienti s tým súhlasia?

Roman Plencner:

Niektoré firmy už majú finančný plán na celý rok a navýšenie rozpočtu kampaní odmietnu. Iní klienti privítajú každú možnosť zvýšenia predaja cez Google Ads.

Dosiahli ste niekedy u klienta maximálny limit dosahu kampaní Google Ads? Takže viac kliknutí a objednávok sa už nedalo získať?

Roman Plencner:

Áno, stáva sa to. Napríklad jeden z mojich klientov si dal vyrobiť na objednávku istý produkt a naplnil sklady. Predaj cez Google Ads bol úspešný a navyšovaním denného rozpočtu sme dosiahli maximálny horný limit dosahu. V tej dobe bol môj klient na Slovensku dominantným predajcom toho typu produktu. Ale chcel predávať ešte viac a nepomohlo ani navyšovanie denného rozpočtu.

Ako ste to riešili?

Roman Plencner:

Navrhol som klientovi rozšírenie predaja o český trh. Teda spraviť český web a českú kampaň Google Ads. Som si istý, že by to bol úspech. Mali sme k tomu predpoklady. Ale klient sa obrátil na marketingovú agentúru. Agentúra mu pripravila veľkú celoslovenskú multichannel kampaň vrátane bannerovej reklamy, sociálnych médií a reklamy v rádiu. Zvýšené náklady klienta takmer zruinovali a predaj zostal rovnaký, ako predtým. Naďalej zarábali len moje pôvodné kampane – reklama vo vyhľadávaní Google plus remarketing.

Ako je to možné?

Roman Plencner:

Na rozdiel od agentúry, ktorá evidentne tápala, ja som použil v Google Ads najsilnejšiu zbraň výkonnostného marketingu – presné cielenie.

Čo máte na mysli tým presným cielením?

Roman Plencner:

Správnu kombináciu geografického a jazykového nastavenia kampane. Správne kľúčové slová v správnom type zhody. Správna štruktúra kampaní a nastavenia reklamných skupín, aby sa správnym zákazníkom zobrazovali tie správne reklamy, ktorým cieľová skupina neodolá. Tejto ziskovej kombinácii v Google Ads hovorím presné cielenie.

Ktoré nastavenia Google Ads sú pritom rozhodujúce?

Roman Plencner:

Nejde len o nejaké zázračné nastavenia. Chce to dobre fungujúcu analytiku, cit pre ziskové reklamy, správnu cenovú stratégiu a ponuku ceny za kliknutie. Mnoho skúseností a A/B testovanie všetkého, čo má vplyv na predaj.

Podľa čoho nastavujete v Google Ads cenu za kliknutie?

Roman Plencner:

Preskúmam dáta kampaní, ktoré už má klient v tom účte Google Ads. Ak klient ešte nemá kampane, spravím si prieskum v Google Ads nástroji Plánovač kľúčových slov. Ten je niekedy príliš optimistický, pokiaľ ide o cenu za kliknutie. Najmä v novom účte Google Ads ceny na štarte kampane mierne nadsadím aby sme mali lepšie skóre kvality, a potom optimalizujem podľa výsledkov.

Riešim nielen ponuku ceny za kliknutie, ale aj cenu za konverziu a návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS). Pre jednotlivé reklamné skupiny resp. kľúčové slová hľadám ponuku ceny za kliknutie, pri ktorej je najviac konverzií – teda objednávok a dopytov – s čo najlepšou cenou za konverziu.

Keď získame dostatok konverzií, je vhodné prejsť na inteligentnú cenovú stratégiu, napríklad „maximalizácia konverzií“ alebo „cieľová cena za akciu (CPA)“. Prípadne otestujeme inteligentné kampane typu pMax, ak je k dispozícii skutočne mnoho dát o konverziách – aj sto konverzií mesačne môže byť málo pre optimalizáciu pMax.

Je v cene za kliknutie rozdiel medzi starými a novými účtami Google Ads?

Roman Plencner:

Staré, zabehnuté účty Google Ads s dobrou históriou a skóre kvality majú isté zvýhodnenie oproti novým, práve založeným účtom. Prejavuje sa to najmä pri konkurenčnejších kľúčových slovách.

A čo cenový rozdiel medzi kliknutiami v mobiloch a počítačoch?

Roman Plencner:

Obvykle znižujem ceny za kliknutie v mobiloch oproti kliknutiam v počítačoch. Ale neplatí to vždy. U niektorých mojich klientov dobre zarábajú dokonca aj reklamy v mobilných aplikáciách – teraz hovorím o reklame v obsahovej sieti. U iných mojich klientov naopak kliknutia v mobilných aplikáciách blokujem, pretože objednávky neprinášajú.

Sú tzv. falošné kliknutia v Google Ads naozaj problém?

Roman Plencner:

Je to problém viac v obsahovej ako vo vyhľadávacej sieti Google. V tejto veci sa spoliehame na systém Google Ads, že falošné kliknutia na reklamy rieši, identifikuje a eliminuje. Nemá zmysel zaoberať sa tým, čo nijako neovplyvníme. Ja riešim prioritne tzv. zbytočné kliknutia – aby na reklamy klienta neklikali ľudia, ktorí nemajú záujem o jeho služby a produkty. A to sme zase pri presnom cielení, pri kontrole vyhľadávacích dopytov a nastavovaní vylučujúcich kľúčových slov. A v obsahovej sieti si musíme postrážiť kliknutia na reklamy v mobilných aplikáciách a na niektorých weboch.

Je dnes priemerná reálna cena za kliknutie vyššia ako v minulosti?

Roman Plencner:

Najmä vo vysoko konkurenčných oboroch je skutočne vyššia ako v minulosti. Ale u väčšiny kľúčových slov sa vieme aj dnes vo vyhľadávacej sieti udržať na ziskovej cene za kliknutie. V Google Ads všetko so všetkým súvisí – ponuka ceny a reálna cena za kliknutie ovplyvňuje pozície a zobrazenia reklám, mieru prekliku a počet kliknutí, počet konverzií, cenu za konverziu a konverzný pomer. Dobrým príkladom komplexnosti Google Ads je skóre kvality kľúčových slov – nestačí len ponúknuť cenu za kliknutie, ale potrebujeme dosiahnuť čo najvyššiu relevantnosť medzi kľúčovým slovom – reklamou – cieľovou stránkou. Cena za konverziu je dôležitejšia ako cena za kliknutie, ale takisto navzájom súvisia.

Pre aké typy webov obvykle spravujete kampane?

Roman Plencner:

Pre firemné weby a e-shopy. Nerobím politickú reklamu ani kampane na iné podivné veci. Som podnikateľ a pomáham firmám a živnostníkom.

Na záver kľúčová otázka – čo je pre úspech v Google Ads 2025 najdôležitejšie?

Roman Plencner:

Schopnosť vytvoriť neodolateľnú ponuku. Bezchybne nastavené meranie konverzií. A dobre optimalizovaná cookies lišta 🙂

Ďakujem za rozhovor.

Rozhovor pripravil a pýtal sa: G.
Picture by: toonsteb / Depositphotos.com

Rád vám pomôžem:


Roman Plencner
Od roku 2014 som dostal do zisku stovky kampaní Google Ads.
UXmedia.sk