Potrebujete pomôcť s Google Ads?
Veľký sprievodca Google Ads

OBSAH:
- Vyhľadávacia sieť Google
- Aukcia
- Hodnotenie reklamy
- Skóre kvality
- Kampaň vo vyhľadávaní Google
- Textová responzívna reklama
- Dynamická reklama (DSA)
- Reklama na volanie
- Google nákupy
- Obsahová sieť Google
- Bannerové reklamy
- Remarketing
- Display kampane
- Videokampane
- Maximálne výkonné kampane (pMax)
Základ úspechu

- Dobrý web alebo e-shop.
- Kvalitná analýza kľúčových slov.
- Presné cielenie kampaní a reklamných skupín.
- Skvelo napísané reklamy s neodolateľnou ponukou.
- Bezchybne nastavená analytika = meranie konverzií.
- A/B testovanie, ktorým získame úspešne zarábajúce reklamy.
- Pravidelná kontrola a optimalizácia kampaní na základe dát.
Ak niektorá z týchto podmienok nie je splnená, váš úspech v Google Ads bude otázkou náhody.
V tomto sprievodcovi sa zameriame najmä na typy kampaní a reklám v Google Ads, ich výhody a nevýhody, kedy a ktorý typ použiť.
Google Ads zobrazuje rôzne typy reklamy v dvoch reklamných sieťach:
1. Vyhľadávacia sieť Google: | 2. Obsahová sieť Google: |
Reklamy sa zobrazujú na stránkach s výsledkami vyhľadávania Google. | Reklamy sa zobrazujú na webstránkach, v mobilných aplikáciách, vo videách. |
Prevažne textový formát reklám (s možnosťou pridať obrázok). | Prevažne vizuálny formát reklám – obrázkové reklamy a videoreklamy. |
Vhodné na okamžité získavanie konverzií – objednávok, dopytov. | Vhodné na budovanie značky a najmä na remarketing. |
Vyhľadávacia sieť Google

Reklama vo vyhľadávacej sieti umožňuje – pri správnom nastavení – zobraziť reklamy na vaše produkty a služby vo výsledkoch vyhľadávania Google v momente, kedy ich zákazníci hľadajú.
Aukcia

O tom, ktoré reklamy sa zobrazia na stránke s výsledkami vyhľadávania, či sa vôbec zobrazia – a v akom poradí, rozhoduje tzv. aukcia. Každé vyhľadávanie v Google spúšťa novú aukciu. Zobrazia sa len reklamy s dostatočne vysokým hodnotením. Na prvej pozícii sa zobrazí reklama s najvyšším hodnotením. O výsledku aukcie teda rozhodne tzv. hodnotenie reklamy.
Hodnotenie reklamy

Hodnotenie reklamy závisí od nasledovných faktorov.
- ponuka maximálnej ceny za kliknutie = to však neznamená, že zakaždým zaplatíte za kliknutie túto maximálnu sumu,
- kvalita reklamy a vstupnej stránky = kvalita z pohľadu Google Ads je v prvom rade relevantnosť, takže vaša reklama + kľúčové slovo ktoré ju spúšťa + vstupná stránka reklamy musia čo najpresnejšie zodpovedať dopytu a zámeru zákazníka, a priniesť mu užitočné výsledky,
- očakávaný vplyv podkladov reklamy (rozšírenia reklám) a formátov reklamy, kontext vyhľadávania a tzv. minimálne hodnotenie reklamy – Google stanovuje určité minimálne štandardy kvality, aby sa reklama vôbec mohla zobraziť.
Konkurencia v aukcii: lepšie pozície získa reklama s lepším hodnotením. Hodnotenie kvality reklamy si môžete skontrolovať pomocou diagnostického nástroja Google Ads, známeho ako skóre kvality.
Skóre kvality

Skóre kvality nájdete vo vašom Google Ads na úrovni kľúčových slov:

(Kľúčové slová sú na obrázku skryté pixelovaním.)
Ako vidíte na obrázku, skóre kvality sa skladá z troch zložiek:
- Očakávaná CTR.
- Dojem zo vstupnej stránky.
- Relevancia reklám.
Očakávaná CTR (miera prekliknutia) odhaduje pravdepodobnosť kliknutia na reklamu, keď sa na dané kľúčové slovo zobrazí v Google. Dojem zo vstupnej stránky vyhodnocuje relevanciu a užitočnosť cieľovej stránky reklamy pre zákazníka, ktorý klikne na vašu reklamu. Relevancia reklám vyjadruje, do akej miery sa reklama zhoduje so zámerom vyhľadávania používateľa.
Hodnotenie môže byť:
- podpriemerné,
- priemerné,
- nadpriemerné…
… alebo dokonca žiadne, ak systém Google nemá k dispozícii dostatok dát. Snažte sa, aby pre dôležité kľúčové slová bolo hodnotenie týchto troch zložiek nadpriemerné. Ako na to? Pre každé dôležité kľúčové slovo (alebo skupinu kľúčových slov) si pripravte vysoko kvalitnú (relevantnú) stránku na vašom webe, ktorú použijete ako vstupnú stránku reklamy na tieto kľúčové slová.
Zároveň má skóre kvality aj číselné hodnotenie od 1/10 (zlé) až po 10/10 (výborné). Pre dôležité kľúčové slová je ideálne hodnotenie čo najvyššie. Nezaoberajte sa však skóre kvality viac, ako je nevyhnutné. Jednoducho pracujte na zlepšení relevancie kľúčových slov + reklám + vstupných stránok reklamy. Pracujte na získavaní konverzií (objednávok, dopytov) a na vašom biznise.
Skóre kvality vám však pomôže porozumieť, kde je problém, ak vám Google Ads nechce zobrazovať reklamu na dôležité kľúčové slovo, alebo ak platíte za dôležité kľúčové slová vysokú reálnu cenu za kliknutie.
Ak sa vám skóre kvality v prehľade kľúčových slov v Google Ads nezobrazuje, pridajte si ho tam. Postup:
- Zobrazte si v Google Ads prehľad kľúčových slov.
- V paneli nástrojov nad tabuľkou s prehľadom kľúčových slov kliknite na ikonku STĹPCE – vidíte ju aj na obrázku vyššie, vpravo hore.
- V ponuke, ktorá sa vám otvorí, kliknite na VŠETKY STĹPCE, ponuku si posuňte a kliknite na položku SKÓRE KVALITY – zakliknite si položky Skóre kvality, Očak. CTR, Dojem zo vstupnej stránky a Relevancia reklám.
- Nižšie zakliknite možnosť ULOŽIŤ SKUPINU STĹPCOV a pomenujte si túto skupinu stĺpcov.
- Zobrazí sa vám modré tlačidlo ULOŽIŤ A POUŽIŤ – kliknite na tlačidlo a zvolené stĺpce sa vám budú zobrazovať v prehľade kľúčových slov.
Ukážka:

Prečo som venoval toľko priestoru aukcii, hodnoteniu reklám a skóre kvality? Pretože tieto záležitosti zásadne ovplyvňujú reklamu Google Ads vo vyhľadávaní Google. Napríklad hlavný typ kampane vo Vyhľadávacej sieti:
Kampaň vo vyhľadávaní Google

Textové reklamy, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávacej sieti = vo výsledkoch vyhľadávania Google.
- výhoda: presné cielenie pri správnych nastaveniach,
- nevýhoda: vo vysoko konkurenčných oblastiach vyššia cena za kliknutie,
- pre e-shopy a firemné weby.
Osvedčený ziskový základ Google Ads. Základný typ kampane, ak zákazníci hľadajú v Google vaše služby, produkty a informácie.
Typy reklám vo vyhľadávaní:
- textová (responzívna) reklama,
- dynamická reklama (DSA).
- reklama na volanie.
Rozdiely medzi nimi:
Textová (responzívna) reklama…
… vo vyhľadávaní Google:

- zobrazuje sa na základe prednastavených kľúčových slov a iných nastavení (jazykových, geografických…),
- text reklamy je potrebné napísať manuálne (nadpisy, popisy…),
- cieľovú url adresu reklamy (url adresu vstupnej stránky reklamy) si nastavíte pri tvorbe reklamy.
Pri správnych nastaveniach tento typ reklamy umožňuje presné cielenie na potenciálnych zákazníkov, ktorí hľadajú v Google informácie, vaše služby alebo produkty. Nad reklamami a cieľovými stránkami máte plnú kontrolu. Takisto nad cielením máte vďaka prednastaveným kľúčovým slovám a typom zhody vysokú kontrolu. Ideálne na predaj produktov a služieb.
Dynamická reklama (DSA)…
… vo vyhľadávaní Google:
- zobrazuje sa automaticky na základe obsahu vášho webu = produktov, služieb,
- nadpisy reklám dynamicky generuje Google Ads,
- Google Ads zakaždým zvolí z vášho webu najrelevantnejšiu cieľovú url adresu reklamy pre daný dopyt vo vyhľadávaní Google.
DSA reklama šetrí čas a môže priniesť dobré výsledky. Vyžaduje si však kvalitný obsah a správnu štruktúru vášho webu. Ak máte web správne štrukturovaný pre SEO, bude vyhovovať aj DSA reklame Google Ads. Na spresnenie cielenia môžete použiť tzv. page feed, teda .CSV súbor s vybranými url adresami a vlastnými štítkami, ktorý nahráte do Google Ads. DSA reklama sa vzhľadovo podobá textovej (responzívnej) reklame. DSA reklamu obvykle nepoužívam. Uprednostňujem presnejšiu textovú (responzívnu) reklamu vo vyhľadávaní Google Ads.
Reklama na volanie…
… vo vyhľadávaní Google:

Reklama na volanie je špeciálny typ reklamy v Google Ads – keď niekto klikne na vašu reklamu na volanie, namiesto prekliknutia na váš web okamžite volá na vaše telefónne číslo. Preto sa zobrazuje len v mobiloch. Ak je pre vás dôležité, aby vám potenciálni zákazníci ihneď telefonovali, je pre vás reklama na volanie ideálna.
Google nákupy

Nákupné reklamy s obrázkom + cenou produktu a ďalšími údajmi generované z produktového .XML feedu. Zobrazujú sa vo výsledkoch vyhľadávania v Google a na karte Nákupy Google. Ukážka:

- pre e-shopy,
- automaticky generované reklamy na základe dát z produktového .XML feedu,
- vhodný typ kampane, ak cielite na ľudí, ktorí práve teraz hľadajú v Google produkty z vášho e-shopu.
Obsahová sieť Google
Reklama v Obsahovej sieti umožňuje – pri správnom nastavení – zobraziť reklamy na vašu značku, služby a produkty potenciálnym zákazníkom, ktorí ich v tomto okamihu možno nehľadajú, ale mohli by mať záujem. Môžeme tak osloviť širšie publikum v rôznych fázach nákupného cyklu.
Reklamy v Obsahovej sieti sa zobrazujú na YouTube, na webových stránkach partnerov Google (Google AdSense) a v mobilných aplikácách.
Typy reklám v Obsahovej sieti:
- obrázkové (bannerové) reklamy rôznych formátov.
Obrázkové (bannerové) reklamy – zobrazujú sa na weboch, ktoré sú súčasťou obsahovej siete Google (napr. spravodajské weby, blogy, YouTube).
Typy reklám:
Ukážka:

- pre e-shopy a firemné weby,
- spôsoby cielenia v obsahovej sieti: kľúčové slová (v obsahu článkov), témy, správanie, umiestnenia, demografické údaje, záujmy, remarketingové a vlastné publiká.
Podľa spôsobu cielenia môžeme obsahové kampane rozdeliť na:
- remarketingové kampane,
- a display kampane.