Potrebujete pomôcť s Google Ads?
Ako funguje Google Ads?
Podmienky úspechu v Google Ads:
- Dobrý web alebo e-shop.
- Kvalitná analýza kľúčových slov.
- Presné cielenie kampaní a reklamných skupín.
- Skvelo napísané reklamy s neodolateľnou ponukou.
- Bezchybne nastavená analytika – meranie konverzií.
- A/B testovanie, ktorým získame úspešne zarábajúce reklamy.
- Navyšovaním rozpočtu úspešnej kampane obsadíme maximum trhu.
Inak bude váš úspech v Google Ads len otázkou náhody.
Ziskovým základom Google Ads…
… sú reklamné kampane vo vyhľadávacej sieti Google:
- kampaň vo vyhľadávaní Google,
- Nákupy Google (Google Shopping).
- Mapy Google a partnerské vyhľadávače.
Reklama Google Ads vo Vyhľadávacej sieti Google sa zobrazuje vtedy, keď používateľ Google (potenciálny zákazník) niečo hľadá:
- služby,
- produkty,
- informácie.
Ak máte správne nastavené kľúčové slová (a iné parametre, napr. jazykové a geografické cielenie), alebo ak máte zodpovedajúci produkt v Nákupoch Google, vaša reklama Google Ads sa zobrazí:

Možnosť zobraziť zákazníkovi reklamu na produkt alebo službu v okamihu, kedy daný produkt alebo službu skutočne hľadá, je skutočnou revolúciou v marketingu.
Kampaň vo vyhľadávaní Google…
… je preto obvykle zisková, pokiaľ je správne cielená. Cielenie si vyžaduje správne nastavenia na úrovni kampane (jazyk, lokalita…) a reklamnej skupiny (kľúčové slová).
Správne kľúčové slová sú kriticky dôležité – pred vytvorením kampane je preto potrebná analýza kľúčových slov. Cieľom analýzy kľúčových slov je zistiť, akými slovami hľadajú zákazníci v Google vaše služby a produkty.
Výsledkom analýzy je preverený zoznam kľúčových slov, ktoré použijeme pri tvorbe správnej štruktúry reklamných skupín Google Ads. Práve tam dochádza k najväčším chybám, ktoré znižujú šancu dostať Google Ads do zisku.
Rovnako kritická je voľba typu zhody kľúčových slov, ktorá ovplyvňuje nielen cielenie, ale aj ceny za kliknutie:
- kľúčové slová vo voľnej zhode majú najnižšiu cenu za kliknutie, ale sú najmenej presné – vyžadujú si neustále kontroly vyhľadávacích dopytov a nastavovanie vylučujúcich kľúčových slov, napriek tomu je obvykle lepšie voľnú zhodu nepoužívať,
- kľúčové slová vo frázovej zhode sú presnejšie, vďaka čomu dobre nastavenú kampaň môžeme dostať do zisku – frázová zhoda má neporovnateľne menej nerelevantných zbytočných kliknutí ako voľná zhoda,
- kľúčové slová v presnej zhode sú najpresnejšie a preto môžu byť drahšie ako frázová zhoda.
Do hry však vstupuje ešte jeden kritický faktor, a to je skóre kvality kľúčového slova. Ako uvádza samotný Google:
„Skóre kvality je odhad relevancie reklám, kľúčových slov a vstupných stránok pre osobu, ktorej sa zobrazuje reklama. Vyššie skóre kvality zvyčajne vedie k nižším cenám a vyšším pozíciám reklamy.“
Skóre kvality je vyhodnocované číslom od 1 po 10, pričom 10 je najlepšie a 1 je najhoršie.
Skóre kvality systém Google Ads vypočítava na základe troch faktorov:
- Očakávaná CTR = miera prekliknutia reklamy.
- Dojem zo vstupnej stránky.
- Relevancia reklám.
Skóre kvality kľúčových slov si môžete skontrolovať vo vašom Google Ads účte. Po prihlásení do Google Ads presuňte kurzor vľavo v ovládacom menu na KAMPANE a potom kliknite na KĽÚČOVÉ SLOVÁ:

Zobrazia sa vám kľúčové slová z vášho Google Ads účtu aj s údajmi. Ak sa vám v tabuľke nezobrazí stĺpec Skóre kvality, musíte si ho do tabuľky pridať – kliknite na ikonku STĹPCE:

… potom na UPRAVIŤ STĹPCE, potom kliknite na VŠETKY STĹPCE, potom na SKÓRE KVALITY a pridajte si položky skóre kvality do tabuľky.
V ideálnom prípade vyzerá skóre kvality kľúčových slov takto:

Kľúčové slová som na ukážke skryl, ale vidíte ich skóre kvality, ohodnotené 10/10. To je ideálny stav.
Skóre kvality: 8/10, 9/0 a 10/10 je dobré až vynikajúce. Skóre kvality 5/10, 6/10 a 7/10 si rozhodne vyžaduje zapracovať na kvalite – a ako vieme, v Google Ads kvalita = relevantnosť. Menej ako 4/10 naznačuje závažné problémy s kvalitou (relevanciou). Ako to opraviť?
Na obrázku vidíte aj ďalšie tri stĺpce:
- očakávané CTR = nadpriemerné,
- dojem zo vstupnej stránky = nadpriemerné,
- relevancia reklám = nadpriemerné.
Očakávané CTR vyjadruje pravdepodobnosť kliknutí na reklamu. Dojem zo vstupnej stránky hodnotí relevanciu a užitočnosť v reklame nastavenej cieľovej stránky pre ľudí, ktorí kliknú na reklamu. Relevancia reklám vyjadruje, do akej miery sa vaša reklama zhoduje so zámerom vyhľadávania používateľa.
Keďže skóre kvality sa vypočítava práve z týchto troch faktorov, venujte im pozornosť, najmä pokiaľ ide o pre vás dôležité kľúčové slová. Kľúčové slová s nízkym skóre kvality majú v týchto 3 stĺpcoch pravdepodobne hodnotenie priemerné až podpriemerné.
V takom prípade je nevyhnutné:
- Zlepšiť očakávané CTR
- kľúčovým slovom,
Abc