Google Ads

Potrebujete pomôcť s Google Ads?

Ako funguje Google Ads?

Podmienky úspechu v Google Ads:

  1. Dobrý web alebo e-shop.
  2. Kvalitná analýza kľúčových slov.
  3. Presné cielenie kampaní a reklamných skupín.
  4. Skvelo napísané reklamy s neodolateľnou ponukou.
  5. Bezchybne nastavená analytika – meranie konverzií.
  6. A/B testovanie, ktorým získame úspešne zarábajúce reklamy.
  7. Navyšovaním rozpočtu úspešnej kampane obsadíme maximum trhu.

Inak bude váš úspech v Google Ads len otázkou náhody.

Ziskovým základom Google Ads…

… sú reklamné kampane vo vyhľadávacej sieti Google:

  • kampaň vo vyhľadávaní Google,
  • Nákupy Google (Google Shopping).
  • Mapy Google a partnerské vyhľadávače.

Reklama Google Ads vo Vyhľadávacej sieti Google sa zobrazuje vtedy, keď používateľ Google (potenciálny zákazník) niečo hľadá:

  • služby,
  • produkty,
  • informácie.

Ak máte správne nastavené kľúčové slová (a iné parametre, napr. jazykové a geografické cielenie), alebo ak máte zodpovedajúci produkt v Nákupoch Google, vaša reklama Google Ads sa zobrazí:

Možnosť zobraziť zákazníkovi reklamu na produkt alebo službu v okamihu, kedy daný produkt alebo službu skutočne hľadá, je skutočnou revolúciou v marketingu.

Kampaň vo vyhľadávaní Google…

… je preto obvykle zisková, pokiaľ je správne cielená. Cielenie si vyžaduje správne nastavenia na úrovni kampane (jazyk, lokalita…) a reklamnej skupiny (kľúčové slová).

Správne kľúčové slová sú kriticky dôležité – pred vytvorením kampane je preto potrebná analýza kľúčových slov. Cieľom analýzy kľúčových slov je zistiť, akými slovami hľadajú zákazníci v Google vaše služby a produkty.

Výsledkom analýzy je preverený zoznam kľúčových slov, ktoré použijeme pri tvorbe správnej štruktúry reklamných skupín Google Ads. Práve tam dochádza k najväčším chybám, ktoré znižujú šancu dostať Google Ads do zisku.

Rovnako kritická je voľba typu zhody kľúčových slov, ktorá ovplyvňuje nielen cielenie, ale aj ceny za kliknutie:

  • kľúčové slová vo voľnej zhode majú najnižšiu cenu za kliknutie, ale sú najmenej presné – vyžadujú si neustále kontroly vyhľadávacích dopytov a nastavovanie vylučujúcich kľúčových slov, napriek tomu je obvykle lepšie voľnú zhodu nepoužívať,
  • kľúčové slová vo frázovej zhode sú presnejšie, vďaka čomu dobre nastavenú kampaň môžeme dostať do zisku – frázová zhoda má neporovnateľne menej nerelevantných zbytočných kliknutí ako voľná zhoda,
  • kľúčové slová v presnej zhode sú najpresnejšie a preto môžu byť drahšie ako frázová zhoda.

Do hry však vstupuje ešte jeden kritický faktor, a to je skóre kvality kľúčového slova. Ako uvádza samotný Google:

„Skóre kvality je odhad relevancie reklám, kľúčových slov a vstupných stránok pre osobu, ktorej sa zobrazuje reklama. Vyššie skóre kvality zvyčajne vedie k nižším cenám a vyšším pozíciám reklamy.“

Skóre kvality je vyhodnocované číslom od 1 po 10, pričom 10 je najlepšie a 1 je najhoršie.

Skóre kvality systém Google Ads vypočítava na základe troch faktorov:

  1. Očakávaná CTR = miera prekliknutia reklamy.
  2. Dojem zo vstupnej stránky.
  3. Relevancia reklám.

Skóre kvality kľúčových slov si môžete skontrolovať vo vašom Google Ads účte. Po prihlásení do Google Ads presuňte kurzor vľavo v ovládacom menu na KAMPANE a potom kliknite na KĽÚČOVÉ SLOVÁ:

Zobrazia sa vám kľúčové slová z vášho Google Ads účtu aj s údajmi. Ak sa vám v tabuľke nezobrazí stĺpec Skóre kvality, musíte si ho do tabuľky pridať – kliknite na ikonku STĹPCE:

… potom na UPRAVIŤ STĹPCE, potom kliknite na VŠETKY STĹPCE, potom na SKÓRE KVALITY a pridajte si položky skóre kvality do tabuľky.

V ideálnom prípade vyzerá skóre kvality kľúčových slov takto:

Kľúčové slová som na ukážke skryl, ale vidíte ich skóre kvality, ohodnotené 10/10. To je ideálny stav.

Skóre kvality: 8/10, 9/0 a 10/10 je dobré až vynikajúce. Skóre kvality 5/10, 6/10 a 7/10 si rozhodne vyžaduje zapracovať na kvalite – a ako vieme, v Google Ads kvalita = relevantnosť. Menej ako 4/10 naznačuje závažné problémy s kvalitou (relevanciou). Ako to opraviť?

Na obrázku vidíte aj ďalšie tri stĺpce:

  • očakávané CTR = nadpriemerné,
  • dojem zo vstupnej stránky = nadpriemerné,
  • relevancia reklám = nadpriemerné.

Očakávané CTR vyjadruje pravdepodobnosť kliknutí na reklamu. Dojem zo vstupnej stránky hodnotí relevanciu a užitočnosť v reklame nastavenej cieľovej stránky pre ľudí, ktorí kliknú na reklamu. Relevancia reklám vyjadruje, do akej miery sa vaša reklama zhoduje so zámerom vyhľadávania používateľa.

Keďže skóre kvality sa vypočítava práve z týchto troch faktorov, venujte im pozornosť, najmä pokiaľ ide o pre vás dôležité kľúčové slová. Kľúčové slová s nízkym skóre kvality majú v týchto 3 stĺpcoch pravdepodobne hodnotenie priemerné až podpriemerné.

V takom prípade je nevyhnutné:

  1. Zlepšiť očakávané CTR
  • kľúčovým slovom,

Abc